Zachęcamy do udziału w tegorocznej edycji Tygodnia Jakości Kształcenia w UKSW w dniach 16-20 października 2023 r. pod hasłem: „Uniwersytet, prawda i przyjaźń”.
Wydarzenie w formie spotkań stacjonarnych oraz on-line będzie okazją do udziału w warsztatach, wykładach, panelach dyskusyjnych. Liczymy, że uda nam się zaaranżować przestrzeń dialogu i wymiany doświadczeń, która na progu nowego roku akademickiego zainspiruje do śmiałego mierzenia się z nowymi wyzwaniami.
Siła Uniwersytetu tkwi we wspólnocie! Dzielmy się dobrem, które posiadamy. Ubogacajmy się wzajemnie poprzez wymianę myśli, doświadczeń, rozmowę.
Uniwersytet wspiera się na dwóch filarach: nauce i dydaktyce, które powinny ze sobą dyskutować i wzajemnie się inspirować, by służyć środowisku akademickiemu i całemu społeczeństwu.
Program można skonsultować na stronie: https://jakosc.uksw.edu.pl/https-jakosc-uksw-edu-pl-tydzien-jakosci-ksztalcenia-tjk-2023/.
Z Wydziału Studiów nad Rodziną zostały zgłoszone dwie inicjatywy:
Wtorek, 17 października 2023 r., godz. 13.15-14.45, spotkanie stacjonarne, kampus Wóycickiego
Małżeństwo – między tradycją a nowoczesnością
PROWADZĄCY: ks. dr Wojciech Kućko, Wydział Studiów nad Rodziną
Głównym celem spotkania będzie przygotowanie plakatu promującego tradycyjny i jednocześnie nowoczesny model małżeństwa. W części teoretycznej zostaną omówione wybrane dane statystyczne Głównego Urzędu Statystycznego, obrazujące zmniejszającą się liczbę zawieranych małżeństw. W części ćwiczeniowej zostanie podjęta próba diagnozy przyczyn i konsekwencji obecnej sytuacji, a także odpowiedzi na pytanie, co można zrobić w różnych przestrzeniach życia społecznego, by instytucja małżeństwa nie stała się reliktem przeszłości, a była postrzegana jako piękna propozycja rozwoju życia osobistego i rodzinnego. Uczestnicy będą zaproszeni do wykonania za pomocą narzędzi online plakatu promującego małżeństwo.
Czwartek, 19 października 2023 r., godz. 13.15-14.00, spotkanie stacjonarne, kampus Wóycickiego
Praca z uczniem z doświadczeniem migracji
PROWADZĄCA: dr Katarzyna Stankiewicz, Wydział Studiów nad Rodziną
Polska szkoła z każdym rokiem jest coraz bardziej wielokulturowa. Wielokulturowość ta staje się wyzwaniem dla nauczycieli, którzy muszą dostosować swoją pracę do specyficznych potrzeb uczniów z doświadczeniem migracji. Doświadczenie migracji może mieć różny charakter, począwszy od migracji zarobkowej przez powroty z emigracji aż po uchodźstwo. Celem wykładu będzie przybliżenie uczestnikom specyfiki pracy dydaktycznej z dziećmi z różnego typu doświadczeniem migracji, uwzględniającej specyficzne potrzeby tych uczniów, jak również potrzeby całego zespołu klasowego.